Silnik czterosuwowy, chłodzony cieczą i olejem.
R4 DOHC 16V
Stopień sprężania 11:1
Pojemność 1052 ccm.
Moc147km/10500obr/min. Moment obr 110Nm/8500obr/min.
Sprzęgło wielotarczowe, mokre.
Skrzynia szesciobiegowa.
Zasilanie cztery gaźniki Keihin CVKD40

Tutaj widzimy dwie chłdnice, płynu chłodzącego i oleju. Trzeba pamiętać jednak, że w takich motocyklach utrzymanie w czystości chłodnic jest bardzo ważne. Z pod kola przedniego leci bardzo dużo brudu i błota (chłodnice dosłownie są zabite błotem), zatykając żeberka chłdnic, uniemożliwiając przelot powietrza, przez co silnik może się przegzewać, a przez to bardzo dużo traci na swojej żywotności i kłopoty z panewkami ( 3 i 4) często są spowodowane m. in. własnie przegżewaniem silnika, którego czujnik temperatury cieczy chłodzącej nie wykryje.


Tutaj widzimy silnik w ramie z modelu D.
Ta duża czarna puszka u góry to właśnie jest Ram Air

wygląd gaźników po zdjęciu Air Boxu. Bardzo często się zdarza, że przy nieumiejętnym zakładaniu Air Boxu powstają nieszczelności i cały system traci na wartości, a powietrze, które się dostaje do gaźników nie jest filtrowane przez filtr powietrza.